Sygdom

Sygdom er noget, vi alle kender - det rammer både børn og voksne - og det kan vi ikke undgå, når vi er sammen med så mange mennesker i løbet af en dag.
Sygdom er en vigtig del af et barns almene udvikling, da det herved får opbygget sit immunforsvar.

Når vi skal vurdere, om jeres barn er sygt, ser vi på dets fysiske og psykiske velbefindende som helhed. Det er denne helhed eller almentilstand, som er grundlaget for vores opmærksomhed og omsorg.
Et barn i vuggestuealderen vil sjældent kunne fortælle, hvis det ikke er helt frisk eller føler sig utilpas.
Vi forventer, at I henter jeres barn, hvis vi vurderer, at det er for sygt til at være i institutionen. Syge børn kan ikke være i institutionen, fordi de selv er mere modtagelige for infektioner, har svært ved at følge hverdagen og aktiviteterne, og fordi de kan smitte alle de andre børn og voksne i institutionen.

Vi følger sundhedsstyrelsens anbefalinger:

Smitsomme sygdomme hos børn og unge - Sundhedsstyrelsen